Bij Sport & Fitness van Dijk hebben we een grote verscheidenheid aan groepslessen. We bieden aerobics, body & mind, danslessen, functionele small group trainingen, spinning en diverse jeugdlessen. Hieronder kun je per les bekijken wat je kunt verwachten. Wil je een proefles? Neem dan contact met ons op!

  • Actief+

    Sporten is belangrijk voor jouw gezondheid en vitaliteit. Ook als je een jaartje ouder wordt, is het belangrijk om in beweging te blijven. Door te sporten houd je namelijk jouw spieren, pezen en botten langer sterk en lenig. Dat je niet wilt springen en rennen in de bonkende muziek, begrijpen we. Daarom hebben we nu Actief+! Een laagdrempelige low impact les waarbij we op een rustig tempo werken aan jouw gezondheid. Er is altijd professionele begeleiding en veel aandacht voor het individu. Zo helpen we je om fit en vitaal te worden en te blijven!
    Actief+

    Actief+

  • Function!

    Function! vervangt de B.IT. trainingen. Het is een ‘functional training totaalconcept’ waarbij we gebruik maken van vrijwel alle fitnessmaterialen. Denk aan kettlebells, power bags, elastieken, steps, en nog veel meer. Ga aan de slag met deze training die je niet alleen flink aan het werk zet, maar je ook veel plezier laten beleven! Je werkt aan je kracht, uithoudingsvermogen, ‘core strength’ en je verbrandt ongelofelijk veel calorieën: tot wel 500 calorieën in 30 minuten!
  • Stretch & Relax

    In deze les richten we ons op het verlengen van onze spieren, stabiliteit, evenwicht en ontspanning. Als inspiratiebron worden oefeningen uit de fitness, Pilates en yoga ingebracht die je helpen te ontspannen en weer in balans te komen. Je mobiliteit en vitaliteit zullen vooruit gaan en ook heeft stretchen een positief effect op de kwaliteit van slaap. De beste tijd om te ontspannen is wanneer je er geen tijd voor hebt…
  • Hatha Raja XL Yoga

    Vanaf nu iedere laatste vrijdag van de maand van 10.15 tot 11.30u: Hatha Raja XL Yoga door Eileen! In deze extra lange les nemen we tijd om stil te staan bij onszelf. De nadruk ligt op de meditatieve kant van yoga, waarin we de houdingen (asana’s), de toegangspoort tot onszelf laten zijn. Daarnaast bevat deze les ook een extra lange eindontspanning. Na afloop staat er thee met een gezonde snack voor je klaar.
  • BRN® Workout

    De BRN® workout is een effectieve en vooral motiverende shape-les, waarbij de choreografie je blijft inspireren. Een toegankelijke, effectieve en vooral motiverende groepsles waarbij je werkt aan alle facetten voor een fit, sterk en mooi lichaam. Cardio, spierverstevigende oefeningen én coretraining in één: de workout waarmee je optimaal calorieën verbrandt en je hele lichaam in shape brengt!  Tijdens deze workout maak je gebruik van de XCO® buizen. Deze twee aluminium buizen gevuld met grit, zorgen ervoor dat je tijdens de workout aanzienlijk meer calorieën verbrandt door de ‘Reactive Impact’ die het veroorzaakt.
  • BBBR

    BBBRBBBR is een 45 minuten durende krachtles waarbij gewerkt wordt aan spierversterking van (met name) de buik, benen, billen en rug. Deze les heeft een geheel eigen karakter met veel variatie. Verschillende attributen (denk aan elastieken, gewichten, ballen, etc.) worden gebruikt om deze grote spiergroepen aan te pakken. Er wordt gewerkt op het ritme van de muziek, zonder dat er gesprongen wordt; de les is immers niet gericht op het verbeteren van het uithoudingsvermogen.
  • Bootcamp

    BootcampEen intensieve outdoor training in groepsverband, waarbij we oefeningen doen met de ‘hindernissen’ die we in de directe omgeving tegenkomen. Dit kan bijvoorbeeld een bankje, een trap, of een helling zijn. Looptraining en oefeningen gericht op kracht en uithouding wisselen elkaar af. De prachtige omgeving van de recreatieplas ’t Zand maakt het plaatje compleet. Let op! Er wordt verzameld bij de parkeerplaats van de camping, zodat we om 09:30 uur kunnen vertrekken. De routebeschrijving vanuit de club tref je hier. Na de zomermaanden zal er verzameld worden bij de parkeerplaats van het meer. Dit zal tijdig bekend gemaakt worden.
  • Club Power

    Club Power
    Club Power kan het beste omschreven worden als fitness op muziek. Terwijl de oefeningen zorgen voor een veilige en effectieve training, zorgt de muziek voor plezier en motivatie. De oefeningen worden uitgevoerd met een stang (barbell) en gewichten. Het totale gewicht kun je zelf bepalen, dus iedereen kan op zijn/haar niveau trainen. Een heerlijke full-body krachtles!
  • Easy Step & Shape

    Easy Step & ShapeDeze leuke workout bestaat uit een laagdrempelige step cardiotraining, waardoor iedereen kan deelnemen. De les is opgebouwd vanuit de basis en wordt halverwege aangevuld met oefeningen specifiek voor het boven-, of onderlichaam. Je maakt hierbij soms gebruik van gewichtjes en elastieken. De opzwepende muziek helpt je om de les vol te houden. Easy Step & Shape brengt je lichaam in vorm en verbetert je conditie. Een leuke en gevarieerde les, waarbij je op een rustiger tempo, toch lekker aan de gang blijft!    
  • Fit & Shape

    Fit & ShapeFit & Shape is een complete en zeer gevarieerde lichaamstraining. De les bestaat uit een cardio- en een krachtgedeelte. Tijdens de cardiotraining komen dansmoves en aerobics passen aan bod. Tijdens de krachttraining wordt gebruik gemaakt van een matje, gewichtjes en/of een elastiek. Met opzwepende muziek werk je tijdens deze les aan je coördinatie, snelheid, bewegelijkheid, conditie en kracht. Sport, plezier en werken aan de algehele conditie in één les!
  • Low Impact Aerobics

    Low Impact AerobicsLow Impact Aerobics is geschikt voor iedereen. Deze laagdrempelige les is prettig als je nog een beginner bent. Je kunt makkelijk rustig aan doen als je dat wenst en de intensiteit zelf verder opbouwen. Er wordt tijdens deze les niet gesprongen, waardoor de algehele belasting en met name de belasting van de voeten en knieën lager ligt.
  • Pilates

    PilatesPilates is een krachtige en effectieve training waarin veel aandacht is voor je core. Daarnaast ligt de focus op de ademhaling, lichaamshouding en lichaamsbewustzijn. De oefeningen doe je zoveel mogelijk met een neutrale positie van je wervelkolom. Pilates is geschikt voor beginners en gevorderden, maar ook voor mensen met rug-, nek- en schouderklachten. De les is rustig, gecontroleerd, subtiel en prikkelend om zo effectief mogelijk een gestroomlijnd lichaam, lange spieren en soepele gewrichten te creëren.
  • Hatha-Raja yoga

    De Hatha-Raja yogalessen bestaan uit klassieke ha-tha oefeningen, maar bevatten ook elementen uit de Yin- Yoga  en uit de Zen-traditie. Je komt in een yogaflow, waarbij je kunt focussen op jezelf. Je vind ontspanning, ook tijdens inspannende houdingen. Je wordt gecoached op ademhaling om je energie goed te verdelen.
  • Spin & Shape

    Spin & ShapeSpin & Shape combineert spinning met oefeningen gericht op de BBB-zone (buik, billen en benen). Voor de variatie worden er af en toe hulpmiddelen gebruikt, zoals gewichtjes, een fitnessbal of elastische band. Dit samen maakt een energieke en afwisselende les! Spin & Shape is weinig springen, geen vaste choreografie, wel lekker op muziek met elkaar sporten. Je versterkt de spieren, verbetert het uithoudingsvermogen én je werkt aan een efficiëntere vetverbranding. Een gevarieerde training geschikt voor sporters op elk niveau!  
    • Anja Maas

      Anja Maas

  • Spinning

    SpinningSpinning is dè groepsles om je conditie te verbeteren. Het maakt niet uit of je oud, jong, beginnend sporter of gevorderd bent, Spinning doe je altijd op je eigen niveau! Tijdens deze indoor cycling workout wordt je begeleid door een inspirerende en gecertificeerde instructeur. Je haalt dus altijd het uiterste uit jezelf. Door verschillende posities aan te nemen op de fiets en continu van weerstand te veranderen, heb je het gevoel dat je over bergen en door vlakke landschappen scheurt!
  • Core Flow Pilates

    Core Flow Pilates zorgt ervoor dat je je lichaam beter leert kennen door de diepe inwerking van de training. Deze vloeiende Core Flow Pilates les is een perfecte manier om een uurtje voor jezelf te nemen en alles van je af te laten glijden om verlicht en soepel weer naar buiten te lopen. Door goed te luisteren naar je lichaam en te anticiperen op signalen kunnen blokkades verdwijnen.

  • Step & Shape

    Step & Shape

    Bij Step & Shape draait alles om de step. De choreografie is goed te volgen en omdat de step in hoogte verstelbaar is, kun je de les zo zwaar maken als je zelf wilt. De les is onderverdeeld in twee delen, namelijk een conditie- en een shape gedeelte. Terwijl je stept train je op conditie, waarbij de bil- en beenspieren het zwaar te verduren krijgen. Het tweede gedeelte van de les train je de buikspieren en andere delen van het lichaam. Step & Shape brengt je lichaam in vorm en verbetert je conditie. Reken op een leuke, gezellige maar ook pittige les!
    • Jeannette Grefkens

      Jeannette Grefkens

  • Urban Bootcamp

    Urban BootcampNaast de reguliere Bootcamp in de bosrijke omgeving van 't Zand, is er ook een Urban Bootcamp. Tijdens de Urban Bootcamp blijven we wat dichter bij huis. We verzamelen bij de sportschool en trekken vervolgens  de straten van Baarle-Nassau in! We onderbreken de looptraining om verschillende cardio- en krachtoefeningen te doen, waarbij we gebruik maken van de voorwerpen en obstakels die we onderweg tegenkomen. Urban Bootcamp is een intensieve en leuke training in de buitenlucht!
  • Vinyasa Yoga

    Vinyasa YogaVinyasa Yoga bestaat uit energetische reeks poses (asana’s), welke vloeiend achter elkaar uitgevoerd worden. Hierbij wordt rekening gehouden met een juiste ademhaling voor het perfect in balans zijn van lichaam en geest. De correcte houding in combinatie met een goede ademhaling geeft je kracht en focus om de spieren extra aan te spannen. Tijdens de les werk je aan kracht, flexibiliteit, het concentratievermogen en leer je vooral tot rust te komen.
  • XCORE

    XCOREDe XCORE® workout is de optimale 45 minuten durende core training met behulp van buizen die zijn gevuld met grit. Je traint je conditie, spieren en bindweefsel optimaal én verbruikt ook nog eens een hoog aantal calorieën! De 45 minuten vliegen voorbij met de verslavende mix van krachtige bewegingen op de laatste muziekhits.
  • Zumba

    ZumbaZumba is een workout met danspassen op Latijns-Amerikaanse muziek. Door de aanstekelijke Salsa, Merengue, Flamenco en zelfs Hip Hop muziek, is elke Zumba-les één groot feest! Zumba is makkelijk te volgen en bevat geen ingewikkelde danspasjes. De Zumba lessen worden verzorgd door Crew El Orfanato.
  • Abs Attack

    Abs AttackDit is een Small Group Training van 15 minuten, puur gericht op de buikspieren. Oefeningen voor de rechte, lage en schuine buikspieren wisselen elkaar af. Deze les is zo gepland, dat je deze vaak kunt meepakken voor, of na een andere groepsles. Doen!
  • Core & Stability

    Core & StabilityCore & Stability is een functionele training gericht op de rompspieren. Slechts 30 minuten is alles wat je nodig hebt om je core een uitdagende workout te geven. Het doel is om de diepe en oppervlakkige spieren sterker te maken die de romp stabiliseren en bewegen. Dit zijn voornamelijk de buik-, bil- en rugspieren.
  • Strength & Conditioning

    Strength & ConditioningStrenght & Conditioning is een circuittraining waarbij we met doelgerichte oefeningen aan de slag gaan om jouw kracht en conditie naar een hoger niveau te tillen. Spierversterking, stabiliteit en meer uithoudingsvermogen behoren tot de doelen. Er is veel aandacht voor het correct uitvoeren van diverse gecombineerde oefeningen. De weerstand wordt opgevoerd en de intensiteit van de training ligt hoog. Boost je kracht en conditie met deze killer workout! .  
  • Breakdance 8+

    Breakdance 8+Breakdance is hele vrije dansstijl uit de Hiphop-wereld en bestaat voornamelijk uit snel voetenwerk en moves op de grond. Dans en acrobatiek komen samen in deze excentrieke dansvorm. Tijdens de les leer en herhaal je belangrijke basisbewegingen zoals toprock, sixstep en verschillende freezes. Door het combineren van verschillende dansvormen, ontstaat een geheel eigen stijl. Doe mee aan deze stoere les en leer te gekke moves!  
  • Jazz Ballet 7-12 jaar

    Jazz Ballet 7-12 jaarJazzballet is een moderne vorm van klassiek ballet, waarin verschillende dansvormen gecombineerd worden. Zo zul je naast invloeden uit klassiek ballet, ook invloeden uit bijvoorbeeld latin dance tegenkomen. De dansvorm wordt uitgevoerd op populaire muziek zoals jazz, rock en hiphop. De perfecte les voor kinderen die de wat vrijere variant van klassiek ballet willen beoefenen!  
  • Jeugdfitness

    Jeugdfitness
    Tijdens de jeugdfitness uren kunnen kinderen van 8 tot 15 jaar veilig trainen onder begeleiding van een gediplomeerd instructeur. Ideaal als je zelf rustig wilt komen trainen, want wij passen op de kinderen! De kinderen krijgen een sportieve en gezellige workout die speciaal op hen is afgestemd. Ze maken op speelse en verantwoorde wijze kennis met alle facetten van de sportschool en gezondheid. Gezonde gewoontes aanleren kun je immers niet vroeg genoeg mee beginnen!
  • Klassiek Ballet 4-7 jaar

    Klassiek Ballet 4-7 jaarBallet is een gracieuze dansvorm, uitgevoerd op klassieke muziek. Het is een uitstekende sport voor kinderen, want het verstevigt de spieren, verbetert de conditie en draagt bij aan een correcte houding. Daarnaast is ballet goed voor de motoriek, balans, flexibiliteit, het ritmegevoel en de muzikaliteit.
  • Kickboksen 8+

    Kickboksen 8+In deze les leren kinderen zichzelf te verdedigen. Ze leren hier de juiste technieken van het trappen en stoten en er zal gewerkt worden aan de conditie. Dit heeft een positief effect op het zelfvertrouwen, de motoriek, reactie, coördinatie, weerbaarheid en de gezondheid. De oefeningen tijdens de les zijn speciaal afgestemd op kinderen, waardoor zij op een verantwoorde manier kunnen sporten. Een complete workout voor de kinderen!
  • Streetdance

    StreetdanceDansen en een choreografie aanleren op hippe muziek met een flinke beat! Het is een stoere dansvorm met een eigenwijs tintje. Met een flinke portie creativiteit en goede moves leren de kinderen verschillende choreografieën. Het is goed voor de muzikaliteit, het ritmegevoel, de motoriek en zeker ook het zelfvertrouwen van kinderen. Streetdance is er op verschillende tijden voor de leeftijdscategorieën 4 tot 7 jaar, 7 tot 12 jaar en 12 tot 15 jaar.
  • Lidmaatschappen

    per maand

    • 1x per week
      € 22,50
    • 2x per week
      € 29,50
    • 3x of meer per week
      € 35,00
    Lees meer over de prijzen
  • Familieabonnement

    per maand

    • Voor 1 ouder en kinderen
      € 49,00
    • Voor 2 ouders en kinderen
      € 69,00
    Lees meer over de prijzen
  • Voorwaarden

    abonnementen

      De betalingen geschieden per maand via automatische incasso en is maandelijks opzegbaar met een opzegtermijn van 1 maand.
    Lees meer over de prijzen