Bij Sport & Fitness van Dijk hebben we een grote verscheidenheid aan groepslessen. We bieden aerobics, body & mind, danslessen, functionele small group trainingen, spinning en diverse jeugdlessen. Hieronder kun je per les bekijken wat je kunt verwachten. Wil je een proefles? Neem dan contact met ons op!

  • Function!

    Function! vervangt de B.IT. trainingen. Het is een ‘functional training totaalconcept’ waarbij we gebruik maken van vrijwel alle fitnessmaterialen. Denk aan kettlebells, power bags, elastieken, steps, en nog veel meer. Ga aan de slag met deze training die je niet alleen flink aan het werk zet, maar je ook veel plezier laten beleven! Je werkt aan je kracht, uithoudingsvermogen, ‘core strength’ en je verbrandt ongelofelijk veel calorieën: tot wel 500 calorieën in 30 minuten!
  • Hatha Raja XL Yoga

    Vanaf nu iedere laatste vrijdag van de maand van 10.15 tot 11.30u: Hatha Raja XL Yoga door Eileen! In deze extra lange les nemen we tijd om stil te staan bij onszelf. De nadruk ligt op de meditatieve kant van yoga, waarin we de houdingen (asana’s), de toegangspoort tot onszelf laten zijn. Daarnaast bevat deze les ook een extra lange eindontspanning. Na afloop staat er thee met een gezonde snack voor je klaar.
  • BRN® Workout

    De BRN® workout is een effectieve en vooral motiverende shape-les, waarbij de choreografie je blijft inspireren. Een toegankelijke, effectieve en vooral motiverende groepsles waarbij je werkt aan alle facetten voor een fit, sterk en mooi lichaam. Cardio, spierverstevigende oefeningen én coretraining in één: de workout waarmee je optimaal calorieën verbrandt en je hele lichaam in shape brengt!  Tijdens deze workout maak je gebruik van de XCO® buizen. Deze twee aluminium buizen gevuld met grit, zorgen ervoor dat je tijdens de workout aanzienlijk meer calorieën verbrandt door de ‘Reactive Impact’ die het veroorzaakt.
  • LXR

    LXRLXR is een Strength training die je in 30 min sterker, slanker en fitter maakt! Tijdens deze HIIT workout wordt gebruikt gemaakt van de LXR fitness bag die je uitdaagt je lichaam slimmer te gebruiken en ervoor zorgt dat je je buikspieren voelt bij elke beweging. De LXR® Training is opgebouwd uit 2 componenten: De LXR® Strength en de LXR® Mobility. LXR STRENGTH bestaat uit een training van 30 minuten waar kracht, uithoudingsvermogen en coördinatie samen komen die je snel resultaat geeft; je verbrandt vet, ontwikkelt spierkracht en verbetert je conditie! LXR® Training sluit je af met een 15 minuten durende LXR® MOBILITY  training die je helpt je spierherstel te bevorderen en je flexibiliteit te verbeteren. De Squats, lunges, presses en rotaties wisselen elkaar in hoog tempo af, waardoor de intensiteit constant hoog blijft. De uitdagende effectieve bewegingen, gecombineerd met lekkere muziek motiveren je om maximaal rendement uit je training te halen. De 30 minuten vliegen zo voorbij!
  • Yoga Nidra

    Vanaf 5 september geeft onze yoga docent Wim iedere woensdagavond Yoga Nidra van 20:45-21:45u. Dit is een Yogavorm waarbij je volledig ontspannen op je rug ligt. Yoga Nidra bestaat uit twee woorden uit het Sanskriet. Yoga betekent 'samenbrengen' of 'verbinden'. En Nidra betekent 'slaap'. Tijdens Yoga Nidra lijkt het alsof je slaapt, maar je bewustzijn is nog aan het werk op een dieper niveau. Bij Yoga Nidra balanceer je dus als het ware op een lijntje tussen wakker zijn en slapen. Yoga Nidra is een methode waarbij naar een complete fysieke, mentale en emotionele ontspanning wordt toegewerkt. Je wordt begeleid door middel van een aantal systematische oefeningen en visualisaties. Je komt fysiek, mentaal en emotioneel compleet tot ontspanning en raakt daarnaast in een hele ontvankelijke staat.
  • Mindful Yoga

    Vanaf 6 september geeft onze yoga docente Kim iedere donderdagavond Mindful Yoga van 20:30-21:30u. Mindful yoga is een nieuwe rustige les in deze snelle tijd. Technieken zoals mindfulness, ademhaling & meditatie komen aan bod gecombineerd met yoga oefeningen. De stem van de coach en de klanken van de muziek nemen je mee, weg van de drukte. Wil je even ontsnappen aan je dagelijkse ritme? Of juist leren ontspannen in een veilige omgeving? Tijdens de les gaan we werken aan onze manier van ademen in combinatie met een stukje inspanning. Wanneer we stiller en met meer aandacht gaan bewegen ontvouwt zich een heel spectrum aan waarnemingen die ons kunnen verassen.        
  • Ashtanga Yoga

    Vanaf 5 september geeft onze yoga docent Wim iedere woensdagavond Ashtanga Yoga van 19:30 tot 20:45u. Ashtanga Yoga is de meest dynamische yoga vorm die bestaat. Het einde van elke oefening vormt het begin voor de volgende oefening, het loopt dynamisch in elkaar over. De volledige eerste serie bestaat uit asana's (houdingen), waarvan het eerste deel bestaat uit staande houdingen, het tweede deel uit zittend uitgevoerde en het afsluitende derde deel uit arm balans en omgekeerde houdingen, gevolgd door de 'eindontspanning'.
  • Kidsdance 4-6jr

    Iedere maandagmiddag geeft Melany Kidsdance of ADV (algemene dansante vorming) van 16:30-17:15u. Dit is een dansles voor kinderen van 4 tot 6 jaar waarbij elementen uit dansstijlen zoals ballet, jazz streetdance en hiphop worden gebruikt om op spelende wijze kennis te maken met danstechniek, verschillende soorten muziek, dans en de daarbij horende fantasie.
    
    
    
     
    
     
    						
  • Dancemix 7-9jr

    Iedere maandagavond geeft Melany Dancemix van 17:15-18:15u. Dancemix, de naam zegt het al, is een dansles voor kinderen van 7 t/m 9 jaar die bestaat uit verschillende stijlen zoals jazz, streetdance, hiphop, showmusical, modern enz. Het is een hele afwisselende les waarbij er gewerkt wordt aan de verschillende danstechnieken, terwijl het hebben van dansplezier voorop staat.  
  • Kickfit 8-15jr

    Wil je niet naar een professionele boksschool en wil je toch graag de sport beoefenen? Dan is Kickfit iets voor jou! Op woensdagavond geeft onze instructeur Myrthe de les Kickfit van 17:30-18:25u. Kickfit is een perfecte combinatie van fitness en kickboksen. Onder begeleiding van een professionele instructeur train je 30 minuten je behendigheid, uithoudingsvermogen en kracht. De training verhoogd je zelfvertrouwen, je fysieke en mentale fitheid en is voor iedereen geschikt. Kickfit zorgt daarnaast ook voor een laag stressniveau, bij deze sport komen veel endorfines vrij die ervoor zorgen dat je stressniveau in je lichaam daalt. En tot slot is het natuurlijk een leuke les waar je veel plezier uit kunt halen.        
  • Teenz Fit & Shape

    Wil je graag deelnemen aan de leuke groepslessen? Maar ben je nog te jong om tussen de volwassenen te bewegen? Kom dan naar de Teenz Fit & Shape op woensdagavond, gegeven door Myrthe van 18:30-19:15u. Deze les bevat alle elementen van de groepslessen met dans choreografie, kracht- en conditie-oefeningen. Sporten op een intensieve manier en samen met je leeftijdsgenoten.  
  • Jeugdfitness 7-11jr

    Tijdens de jeugdfitness uren kunnen kinderen van 7 tot 11 jaar veilig trainen onder begeleiding van een gediplomeerd instructeur. Iedere woensdagavond geeft Myrthe Jeugdfitness van 16:30-17:25u. De kinderen krijgen een sportieve en gezellige workout die speciaal op hen is afgestemd. Ze maken op speelse en verantwoorde wijze kennis met alle facetten van de sportschool en gezondheid. Gezonde gewoontes aanleren kun je immers niet vroeg genoeg mee beginnen!
  • BBBR

    BBBRBBBR is een 45 minuten durende krachtles waarbij gewerkt wordt aan spierversterking van (met name) de buik, benen, billen en rug. Deze les heeft een geheel eigen karakter met veel variatie. Verschillende attributen (denk aan elastieken, gewichten, ballen, etc.) worden gebruikt om deze grote spiergroepen aan te pakken. Er wordt gewerkt op het ritme van de muziek, zonder dat er gesprongen wordt; de les is immers niet gericht op het verbeteren van het uithoudingsvermogen.
  • Bootcamp

    BootcampEen intensieve outdoor training in groepsverband, waarbij we oefeningen doen met de ‘hindernissen’ die we in de directe omgeving tegenkomen. Dit kan bijvoorbeeld een bankje, een trap, of een helling zijn. Looptraining en oefeningen gericht op kracht en uithouding wisselen elkaar af. De prachtige omgeving van de recreatieplas ’t Zand maakt het plaatje compleet. Let op! Er wordt verzameld bij de parkeerplaats van de camping, zodat we om 09:30 uur kunnen vertrekken. De routebeschrijving vanuit de club tref je hier. Na de zomermaanden zal er verzameld worden bij de parkeerplaats van het meer. Dit zal tijdig bekend gemaakt worden.
  • Club Power

    Club Power
    Club Power kan het beste omschreven worden als fitness op muziek. Terwijl de oefeningen zorgen voor een veilige en effectieve training, zorgt de muziek voor plezier en motivatie. De oefeningen worden uitgevoerd met een stang (barbell) en gewichten. Het totale gewicht kun je zelf bepalen, dus iedereen kan op zijn/haar niveau trainen. Een heerlijke full-body krachtles!
  • Easy Step & Shape

    Easy Step & ShapeDeze leuke workout bestaat uit een laagdrempelige step cardiotraining, waardoor iedereen kan deelnemen. De les is opgebouwd vanuit de basis en wordt halverwege aangevuld met oefeningen specifiek voor het boven-, of onderlichaam. Je maakt hierbij soms gebruik van gewichtjes en elastieken. De opzwepende muziek helpt je om de les vol te houden. Easy Step & Shape brengt je lichaam in vorm en verbetert je conditie. Een leuke en gevarieerde les, waarbij je op een rustiger tempo, toch lekker aan de gang blijft!    
  • Fit & Shape

    Fit & ShapeFit & Shape is een complete en zeer gevarieerde lichaamstraining. De les bestaat uit een cardio- en een krachtgedeelte. Tijdens de cardiotraining komen dansmoves en aerobics passen aan bod. Tijdens de krachttraining wordt gebruik gemaakt van een matje, gewichtjes en/of een elastiek. Met opzwepende muziek werk je tijdens deze les aan je coördinatie, snelheid, bewegelijkheid, conditie en kracht. Sport, plezier en werken aan de algehele conditie in één les!
  • Low Impact Aerobics

    Low Impact AerobicsLow Impact Aerobics is geschikt voor iedereen. Deze laagdrempelige les is prettig als je nog een beginner bent. Je kunt makkelijk rustig aan doen als je dat wenst en de intensiteit zelf verder opbouwen. Er wordt tijdens deze les niet gesprongen, waardoor de algehele belasting en met name de belasting van de voeten en knieën lager ligt.
  • Pilates

    PilatesPilates is een krachtige en effectieve training waarin veel aandacht is voor je core. Daarnaast ligt de focus op de ademhaling, lichaamshouding en lichaamsbewustzijn. De oefeningen doe je zoveel mogelijk met een neutrale positie van je wervelkolom. Pilates is geschikt voor beginners en gevorderden, maar ook voor mensen met rug-, nek- en schouderklachten. De les is rustig, gecontroleerd, subtiel en prikkelend om zo effectief mogelijk een gestroomlijnd lichaam, lange spieren en soepele gewrichten te creëren.
  • Hatha-Raja yoga

    De Hatha-Raja yogalessen bestaan uit klassieke ha-tha oefeningen, maar bevatten ook elementen uit de Yin- Yoga  en uit de Zen-traditie. Je komt in een yogaflow, waarbij je kunt focussen op jezelf. Je vind ontspanning, ook tijdens inspannende houdingen. Je wordt gecoached op ademhaling om je energie goed te verdelen.
  • Core Flow Pilates

    Core Flow Pilates zorgt ervoor dat je je lichaam beter leert kennen door de diepe inwerking van de training. Deze vloeiende Core Flow Pilates les is een perfecte manier om een uurtje voor jezelf te nemen en alles van je af te laten glijden om verlicht en soepel weer naar buiten te lopen. Door goed te luisteren naar je lichaam en te anticiperen op signalen kunnen blokkades verdwijnen.

  • Urban Bootcamp

    Urban BootcampNaast de reguliere Bootcamp in de bosrijke omgeving van 't Zand, is er ook een Urban Bootcamp. Tijdens de Urban Bootcamp blijven we wat dichter bij huis. We verzamelen bij de sportschool en trekken vervolgens  de straten van Baarle-Nassau in! We onderbreken de looptraining om verschillende cardio- en krachtoefeningen te doen, waarbij we gebruik maken van de voorwerpen en obstakels die we onderweg tegenkomen. Urban Bootcamp is een intensieve en leuke training in de buitenlucht!
  • Vinyasa Yoga

    Vinyasa YogaVinyasa Yoga bestaat uit energetische reeks poses (asana’s), welke vloeiend achter elkaar uitgevoerd worden. Hierbij wordt rekening gehouden met een juiste ademhaling voor het perfect in balans zijn van lichaam en geest. De correcte houding in combinatie met een goede ademhaling geeft je kracht en focus om de spieren extra aan te spannen. Tijdens de les werk je aan kracht, flexibiliteit, het concentratievermogen en leer je vooral tot rust te komen.
  • XCORE

    XCOREDe XCORE® workout is de optimale 45 minuten durende core training met behulp van buizen die zijn gevuld met grit. Je traint je conditie, spieren en bindweefsel optimaal én verbruikt ook nog eens een hoog aantal calorieën! De 45 minuten vliegen voorbij met de verslavende mix van krachtige bewegingen op de laatste muziekhits.
  • Zumba

    ZumbaZumba is een workout met danspassen op Latijns-Amerikaanse muziek. Door de aanstekelijke Salsa, Merengue, Flamenco en zelfs Hip Hop muziek, is elke Zumba-les één groot feest! Zumba is makkelijk te volgen en bevat geen ingewikkelde danspasjes. De Zumba lessen worden verzorgd door Crew El Orfanato.
  • Abs Attack

    Abs AttackDit is een Small Group Training van 15 minuten, puur gericht op de buikspieren. Oefeningen voor de rechte, lage en schuine buikspieren wisselen elkaar af. Deze les is zo gepland, dat je deze vaak kunt meepakken voor, of na een andere groepsles. Doen!
  • Core & Stability

    Core & StabilityCore & Stability is een functionele training gericht op de rompspieren. Slechts 30 minuten is alles wat je nodig hebt om je core een uitdagende workout te geven. Het doel is om de diepe en oppervlakkige spieren sterker te maken die de romp stabiliseren en bewegen. Dit zijn voornamelijk de buik-, bil- en rugspieren.
  • Strength & Conditioning

    Strength & ConditioningStrenght & Conditioning is een circuittraining waarbij we met doelgerichte oefeningen aan de slag gaan om jouw kracht en conditie naar een hoger niveau te tillen. Spierversterking, stabiliteit en meer uithoudingsvermogen behoren tot de doelen. Er is veel aandacht voor het correct uitvoeren van diverse gecombineerde oefeningen. De weerstand wordt opgevoerd en de intensiteit van de training ligt hoog. Boost je kracht en conditie met deze killer workout! .  
  • Jeugdfitness

    Jeugdfitness
    Tijdens de jeugdfitness uren kunnen kinderen van 8 tot 15 jaar veilig trainen onder begeleiding van een gediplomeerd instructeur. Ideaal als je zelf rustig wilt komen trainen, want wij passen op de kinderen! De kinderen krijgen een sportieve en gezellige workout die speciaal op hen is afgestemd. Ze maken op speelse en verantwoorde wijze kennis met alle facetten van de sportschool en gezondheid. Gezonde gewoontes aanleren kun je immers niet vroeg genoeg mee beginnen!
  • Streetdance

    StreetdanceDansen en een choreografie aanleren op hippe muziek met een flinke beat! Het is een stoere dansvorm met een eigenwijs tintje. Met een flinke portie creativiteit en goede moves leren de kinderen verschillende choreografieën. Het is goed voor de muzikaliteit, het ritmegevoel, de motoriek en zeker ook het zelfvertrouwen van kinderen. Streetdance is er op verschillende tijden voor de leeftijdscategorieën 4 tot 7 jaar, 7 tot 12 jaar en 12 tot 15 jaar.
  • Lidmaatschappen

    per maand

    • onbeperkt voor 24 maanden
      € 28,00
    • onbeperkt voor 12 maanden
      € 32,00
    • voor maandabonnement
      € 35,00
    Lees meer over de prijzen
  • Familieabonnement

    per maand

    • Voor 1 ouder en kinderen
      € 49,00
    • Voor 2 ouders en kinderen
      € 69,00
    Lees meer over de prijzen
  • Voorwaarden

    abonnementen

      De betalingen geschieden per maand via automatische incasso.
    Lees meer over de prijzen